SUBJECTS >FORUM IT> SOFTWARE > Problema con Serato dj lite
Back to the topics REPLY

Problema con Serato dj lite

MaxCom

1 Messages
Posted on 04/22/22 at 19:53:38
0
0
Italy
Ciao a tutti e piacere di conoscervi
Finirà ho usato la mia inpulse 500 sempre con Djuced e mi trovo benissimo tranne sul fatto che i bpm con i cursori della console non è molto preciso anzi direi per nulla.
Da qualche giorno ho deciso di provare Serato dj lite, un software molto buono ma molto, tranne il fatto che nella versione Lite non puoi registrare quindi ti serve solo per i live.a differenza di Djuced I bpm sono molto precisi in combinazione con i cursori della console ma ho trovato un problema con le jog wheell della console cma cui molte volte non risponde per nulla. 
Qualcuno h riscontrato questo problema? 
Sarà un problema di mappeting? 

User Experience Team

1945 Messages
Posted on 04/22/22 at 22:00:12
0
0
Canada
  • DJControl Inpulse 300
  • DJControl Inpulse 500
  • DJ Console 4-Mx
  • Serato
  • Djuced
  • VirtualDJ
  • Traktor
Hello MaxCom,

Welcome to the forum.

Please

1) check in the manual the vinyl mode, the playback status, and which part of the jog wheel you touch to see what the DJ app is supposed to do.
https://ts.hercules.com/download/sound/manuals/DJC_Inpulse500/DJContro l_Inpulse_500_User_Manual_EN.pdf#page=17

2) then, after reading the manual (italian version here) please describe which action you do (if you just write it does not work as you expect, I believe you but will not answer, since without a complete description a forum cannot help you)

3) and as usual, complete your technical profile in  
- in "Hercules Equipment In Use", check the name of your controller in the list
- in "Software In Use", check the name(s) of your DJ software, Djuced & Serato
- in "Describe your equipment", describe your computer
  • brand and model (for example iMac Retina 4K 21.5-inch, 2017, or PC Dell Optiplex 5050)
  • CPU (for example Core i5, Core i7, M1, M1 Pro..)
  • RAM (for example 16 GB)
  • Type of USB port (for example USB 3.0, USB-C...)
  • Environment (for example macOS 12.0.1 Monterey or Windows 10 64-bit version 21H2 build 19044.1586)
  • version of DJ software (for example Serato DJ Lite 1.5.11 or Djuced 5.3.3)
  • version of DJ driver (Eg. DJSeries 6.43s or 2022.HDJS.1)